اردی‌بهشت

گروه درمانی تحلیلی

دوره جديد در حال ثبت نام:

قرار است که احساسات، روابط، تعارضات فردی، نگرانی‌ها و ترس‌هایی كه باعث آزار ما می‌شود را بشناسيم و ببينيم که چه كاری برای آن‌ها می‌توانیم انجام دهیم.

البته در گروه درمانی تحلیلی راهكار ارائه نمی‌شود، بلکه ما مي‌توانیم خود واقعی‌مان را بفهميم. به عنوان مثال، اگر كسي حرفي به ما  می‌زند و ما را دلخور می‌کند، باعث می‌شود ساعت‌ها راجع به این موضوع خودخوری كنيم. ما با رجوع به خودمان، فکر می‌کنیم چه چيزي باعث شده كه اين اتفاق در ما شدت بگیرد و  در مورد آن در گروه صحبت می‌کنیم.

اعضای گروه درمانی می‌توانند خودشان را درون دیگران و دیگران، خودشان را درون شخص دیگر پیدا کنند تا به فردی بالغ‌تر و خلاق‌تر تبدیل شوند.

مطالب روانشناسی

زمینه‌های مشاوره

پیش از ازدواج

مشاوره‌ی قبل از ازدواج به عنوان مهم‌ترين نکته‌ای است که به افراد کمک می‌کند واقع‌بينانه به ازدواج نگاه کنند و از هرگونه احساسات غيرعقلانی بپرهيزند؛ چراکه پايه و اساس ازدواج بر مبنای معيارهای عقلانی استوار است.

خانواده

خانواده اولین تجربه‌ی انسان برای زندگی و کار تیمی می‌باشد. تربیت فرزندان، شیوه‌های ارتباطی مناسب بین همسران، بررسی اختلافات خانواده و ارائه راهکارهای مناسب، مشکلات روحی اعضاء خانواده و بسیاری مسائل حائز اهمیت دیگر را باید جدی گرفت.

کودک و نوجوان

برای روان‌درمانی کودکان درمانگر باید در زمینه مراحل رشد کودکان از جنبه‌های گوناگون شناختی-عاطفی-اجتماعی و اختلالات شایع دوران کودکی، دانش لازم را داشته باشد. در نخستین جلسه مصاحبه با کودک جهت روان‌درمانی، درمانگر باید علت مراجعه کودک را به او توضیح دهد و بعد بگوید که چه کمکی می‌تواند به کودک بنماید.

روان درمانی

روان‌درمانی به شیوه‌هایی گفته می‌شود که در آن مشکلات روانی و عاطفی از طریق بیان مشکلات به یک درمانگر و گفتگو با او درمان می‌گردد. روان‌درمانی رابطه‌ای حرفه‌ای بین بیمار و درمانگر است که مبتنی بر اصالت، جدیت، صمیمیت و آزادی است.

تحصیلی

از طریق مشاوره‌ی تحصیلی می‌توان توانایی‌ها و نیز محدودیت‌های دانش‌آموزان را شناخت و از امکانات موجود حداکثر استفاده را به عمل آورد. مشاورِ تحصیلی می‌تواند با شناسایی دقیق استعدادها و توانایی‌هایِ دانش‌آموزان آن‌ها را به سوی رشته‌ی تحصیلی مناسب راهنمایی کند.

سلامت جنسی

هویت جنسی هر فرد در طول زندگی شکل می‌گیرد و به طرز تفکر دینی، فرهنگی و خصوصا تجارب اولیه جنسی او بستگی دارد. به‌علاوه فعالیت جنسی باارتباطات بین فردی، نگرش‌ها، نیازها و واکنش‌های زوجین درهم می‌آمیزد و با فزایش سن و تجربه‌های شخصی و سلامت بدنی فرد قابل تغییر است.

گروه درمانی

گروه درمانی به اندازه درمان فردی و در بعضی از موارد بیش از درمان فردی مفید است.به خصوص هنگامی که حمایت اجتماعی و آموزشی درباره روابطبین فردی از اهداف مهم درمان محسوب می‌شود. هرچند گروه‌درمانی به طورکلی بسیار حمایتگر است، گاهی هم ایجاد استرس می‌کند.

روان سنجی

تست های روانشناسی، اساسا به دو گروه شناختی و غیر شناختی تقسیم می‌شوند. در تست‌های شناختی جواب صحیح و غلط وجود ندارد و صرفا توصیفی از آزماینده برای ما ترسیم می‌نماید بدین معنا که می‌توانیم با بررسی تست‌های شناختی مثلا به شخصیت آزمایش شونده پی ببریم. تست‌های غیر‌شناختی به تست‌های گفته می‌شود که پاسخ صحیح و غلط دارد مانند تست هوش که نسبت به پاسخ آزماینده می‌توانیم اعلام نماییم که چند درصد از پاسخ‌ها صحیح و چند درصد غلط می‌باشد.

نوروفیدبک

نوروفیدبک روشی کاملا ایمن است که عوارض جانبی به همراه ندارد. از فواید آن؛ کمک به قطع یا کاهش دوز مصرفی داروها در برخی اختلال های روان شناختی، پایداری اثرات درمانی تا چندین سال پس از اتمام درمان، افزایش تمرکز و کاهش اضطراب و بهبود عملکرد را می‌توان نام برد. این شیوه جدیدترین روش درمان کودکان بیش‌فعال می‌باشد.

بیوفیدبک

بیوفیدبک روش درمانی است که با بکارگیری ابزارهای الکترونیکی اطلاعاتی را در مورد اعصاب و عضلات و فعالیت های خودموختار بدن اندازگیری و پردازش می کند و در قالب فیدبک صوتی یا تصویری به بیمار و پزشک معالج وی نشان می دهد. بیوفیدبک به بیماران کمک می کند تا آگاهی بیشتری از اعمال خودمختار بدن بدست آورند و کنترل ارادی شان را افزایش دهند. روانشناسان از این تکنیک برای کمک به برای آرامش بخشیدن به افراد با تنش و اضطراب استفاده می کنند.

نقشهٔ مغزی (QEEG)

سلول های مغزی که به آنها نورون هم می گویند، از طریق جریان الکتریکی با هم در ارتباط هستند، این جریان الکتریکی در سطح جمجمه مانند هر جریان الکتریکی دیگری قابل اندازه گیری است.

همکاران روانشناس

سمیه درتاج

دانشجوی دکتری روانشناسی

وقت مشاوره

من سمیه درتاج، دانشجوی دکتری روانشناسی هستم و مدت ۱۰ سال است که مرکز مشاوره اردی‌بهشت را تاسیس کرده‌ام. دارای رویکرد تحلیلی هستم و مدت ۶ سال است که این رویکرد را کار می‌کنم. با توجه به رویکرد تحلیلی، روان درمانی فردی، مشاوره پیش از ازدواج انجام می‌دهم و جلسات گروه درمانی را نیز برگزار می‌کنم.

الناز ابراهیمی

دکتری روانشناسی

وقت مشاوره

من الناز ابراهیمی، دکتری روانشناسی و روان‌درمانگر کودک هستم که در زمینه فرزند پروری با والدین در مجموعه اردی‌بهشت، جلسات درمانم را پیش می‌برم. مجوز فعالیتم را از سازمان بهزیستی دریافت کرده‌ام و به مدت ۱۰ سال سابقه کاری در این زمینه دارم. همچنین جلساتی را برای انجام تست‌های هوش و خلاقیت در جهت ارتقاء مهارت‌های فردی کودک برگزار می‌کنم. در برخی از جلسات نیز با انجام بازی‌های متناسب در جهت بهبود عملکرد کودک انجام می‌شود.

رزا اعلمی

کارشناس ارشد روانشناسی

وقت مشاوره

من رزا اعلمی، کارشناس ارشد روانشناسی و زوج درمانگر هستم. مجوز فعالیتم را از سازمان بهزیستی دریافت کرده‌ام. حدود 10 سال سابقه کاری در زمینه مشاوره پیش از ازدواج، مداخله در بحران طلاق و زوج درمانی با رویکرد شناختی-رفتاری دارم. همچنین مدرس دانشگاه و تسهیل‌گر در زمینه مهارت‌های زندگی و حل تعارضات زوجین هستم.

اعظم احمدی‌پور

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

وقت مشاوره

من اعظم احمدی پور، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با رویکرد طرحواره درمانی و روان درمانگر تحلیلی هستم. مجوز فعالیتم را از سازمان بهزیستی دریافت کرده‌ام. حدود ۱۵ سال سابقه کاری دارم. مشاوره فردی و پیش از ازدواج در حیطه تخصصی من است.

نسیم کارگر

دکتری روانشناسی

وقت مشاوره

من نسیم کارگر، روانشناس و نوروتراپیست هستم و مجوز فعالیتم را ازسازمان بهزیستی دریافت کرده‌ام. از ابتدا به صورت تخصصی درمان کودک و نوجوان را انجام داده‌ام و دارای رویکرد شناختی-رفتاری هستم. همیشه سعی می‌کنم باورهای نادرست والدین و فرزندانشان را با کمک خودشان اصلاح کنم و گاهی به آن‌ها کمک می‌کنم که بعضی از مسائل را بپذیرند تا بتوانند در کنار یکدیگر خوشحال باشند.

زهره معینی

دکتری روانشناسی

وقت مشاوره

من زهره معینی، دکتری روانشناسی، زوج درمانگر و روان درمانگر تحلیلی هستم که با مجوز از بهزیستی شروع به فعالیت کرده‌ام. همچنین مترجم کتاب‌های مربوط به زوج درمانی، عضو انجمن صنفی مترجمان شهرتهران، مدرس کشوری زوج درمانی و درمانگر برگزیده تعارضات زوج‌ها در کرمان هستم؛ و حدود ۱۱ سال سابقه کاری در مشهد، تهران و کرمان دارم.

سولماز بهاری

کارشناس ارشد روانشناسی

وقت مشاوره

من سولماز بهاری، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی هستم و مجوز فعالیتم را از بهزیستی دریافت کرده‌ام. تخصص من درزمینه اختلالات خلقی از جمله افسردگی، اضطراب، پانیک و وسواس و... است. همچنین مشاوره‌های زوج درمانی، پیش از ازدواج، خیانت، طلاق و شکست‌های عاطفی انجام می‌دهم.

سولماز ثمره

کارشناس ارشد روانشناسی

وقت مشاوره

من سولماز ثمره، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته کنکور فعالیت دارم. مجوز فعالیتم را از سازمان نظام روانشناسی دریافت کرده‌ام و حدود ۶ سال سابقه کار در مسائل تحصیلی و تربیتی دارم. در زمینه‌های برنامه ریزی درسی، آموزش تکنیک‌های شناختی و فراشناختی مطالعه، تکنیک‌های تست زنی، مداخلات اضطرابی تحصیلی، راهبردهای امتحان، اهمال کاری و آزمون‌های تحصیلی کار می‌کنم.

فاطمه جندقی

کارشناس ارشد روانشناسی

وقت مشاوره

من فاطمه جندقی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و روان درمانگر کودک هستم و مجوز فعالیتم را از سازمان نظام روانشناسی دریافت کرده‌ام. در زمینه کودکان رده سنی ۳ تا ۱۰ سال کار می‌کنم. درمانِ کودکانی که دارای اضطراب و پرخاشگری هستند را با جلسات روان درمانی و بازی درمانی پیش می‌برم. همچنین آموزش فرزند پروری والدین را به صورت تخصصی انجام می‌دهم.

فروغ خلیلی‌زاده

کارشناس ارشد روانشناسی

وقت مشاوره

من فروغ خلیل زاده، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در زمینه اختلالات از جمله اضطراب، افسردگی، وسواس و زمینه سوگ با رویکرد اکت و واقعیت درمانی کار می‌کنم. مجوز فعالیتم را از سازمان بهزیستی دریافت کرده‌ام. هدف از جلستان روان درمانی، بهبود مراجعینی است که افکار خود را نمی‌شناسند و احساس آسیب پذیر بودن می‌کنند.

الهه رفعتی

کارشناس ارشد روانشناسی

وقت مشاوره

من الهه رفعتی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با رویکرد تحلیلی کار می‌کنم. مجوز فعالیتم را از سازمان بهزیستی دریافت کرده‌ام. مراجعین بزرگسال و پیش از ازدواج گروه هدف هستند. هدف از جلسات روان درمانی، درمان مراجعینی است که مسائل تکراری زندگی برای آن‌ها آزار دهنده است و این رفتارهای تکرار شونده در همه جای زندگی آن‌ها مشهود است. به همین دلیل تعداد جلسات درمان تحلیلی طولانی می‌شود.

احد سید حسینی

کارشناس ارشد روانشناسی

وقت مشاوره

من احد سید حسینی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در زمینه اختلالات از جمله افسردگی، اضطراب، وسواس و اعتیاد با رویکرد CBT هستم. مجوز فعالیتم را از سازمان بهزیستی دریافت کرده‌ام. هدف از جلسه روان درمانی، کار با مراجعینی است که بیشتر با افکارشان خود را آزار می‌دهند و احساس می‌کنند که نمی‌توانند آن‌ها را کنترل کنند، در نتیجه در مسیر جلسات درمان پیش می‌روند تا به بهبودی دست پیدا کنند.

زهره کِیخا

کارشناس ارشد روانشناسی

وقت مشاوره

من زهره کیخا، کارشناس ارشد روانشناسی و روان درمانگر کودک و نوجوان هستم که رویکرد طرحواره‌ای و CBT دارم. مجوز فعالیتم را از سازمان بهزیستی دریافت کرده‌ام. تخصص من درمان اختلالات بالینی از جمله افسردگی، اضطراب، نافرمانی و بیش فعالی است و با استفاده از رویکرد دموکراتیک، تلاش می‌کنم تا روابط مختل شده والدین وفرزندان را پیوند دهم. همچنین مدرس کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و عزت نفس برای گروه نوجوانان، کودکان و والدین هستم. در شهرهای کرمان و رفسنجان، دوره‌های متعدد فرزند پروری از جمله فرزند پروری دموکراتیک، فرزند پروری PMT و فرزند پروری با رویکرد طرحواره‌ای برگزار کرده‌ام.

الناز گیلانی

کارشناس ارشد روانشناسی

وقت مشاوره

من الناز گیلانی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در زمینه اختلالات از جمله اضطراب، افسردگی، وسواس و در زمینه سوگ با رویکرد اکت و واقعیت درمانی کار می‌کنم. مجوز فعالیتم را از سازمان بهزیستی دریافت کرده‌ام. هدف از جلسات روان درمانی، بهبود حال مراجعینی است که افکار خود را نمی‌شناسند و احساس آسیب پذیر بودن می‌کنند.

الهه ناصری

کارشناس ارشد روانشناسی

وقت مشاوره

من الهه ناصری، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با رویکرد CBT و طرحواره درمانی هستم و روی مراجعینی که دارای اختلالات اضطراب، افسردگی، اعتیاد و درگیر سوگ هستند، کار می‌کنم. مجوز فعالیتم را از سازمان بهزیستی دریافت کرده‌ام. برخی از جلسات درمانم مربوط به مراجعینی می‌شود که در روابط عاطفی خود دچار مشکل و یا شکست عاطفی شده‌اند و به درستی نمی‌توانند تصمیم گیری کنند و هدف خود را بیابند.

پادکست‌های آموزشی

بايد و نبايدهای والدين در ارتباط با فرزندان

روانشناس: زهره کیخا
تعداد فایل: 4
زمان کل: 02:24:57
هزینهٔ محصول: 200,000 تومان

سیر تا پیاز استفاده از تلفن همراه

روانشناس: زهره کیخا
تعداد فایل: 1
زمان کل: 00:40:44
هزینهٔ محصول: 200,000 تومان

کارگاه‌های آموزشی

تحلیل کِیس با رویکرد تحلیلی

روانشناس: سمیه درتاج
تاریخ برگزاری: ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۱
هزینهٔ دوره: رایگان

کارگاه پرسش و پاسخ تربیت جنسی

روانشناس: زهره کِیخا
تاریخ برگزاری: ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
هزینهٔ دوره: ۷۰,۰۰۰ تومان

گارکاه پیش از ازدواج

روانشناس: رزا اعلمی
تاریخ برگزاری: ۱۹ و ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲
هزینهٔ دوره: ۵۰۰,۰۰۰ تومان

کارگاه زوج درمانی شناختی-رفتاری

روانشناس: رزا اعلمی
تاریخ برگزاری: شنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰
هزینهٔ دوره: ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

موفقیت تحصیلی و برنامه‌ریزی

روانشناس: نسرین صالحی‌نژاد
تاریخ برگزاری: ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲
هزینهٔ دوره: ۳۰۰,۰۰۰ تومان

آیا من کمال‌گرا هستم؟

روانشناس: زهره کیخا
تاریخ برگزاری: ۳ آبان ماه ۱۴۰۲
هزینهٔ دوره: ۱۲۰,۰۰۰ تومان

غلبه بر احساس بی‌ارزشی

روانشناس: سمیه درتاج و زهره معینی
تاریخ برگزاری: ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲
هزینهٔ دوره: ۳۵۰,۰۰۰ تومان

مهارت‌های زندگی

روانشناس: زهره کیخا
تاریخ برگزاری: اسفند ماه ۱۴۰۲
هزینهٔ دوره: ۱۹۰,۰۰۰ تومان